vineri , octombrie 20 2017
Acasa / Curatenie stradala / Autocamioane / MAN: despre esenţa flexibilităţii și a eficienţei în activităţi municipale

MAN: despre esenţa flexibilităţii și a eficienţei în activităţi municipale

La ediţia de anul acesta a expoziţiei IFAT, marele producător MAN va expune un număr impresionat de autocamioane din noua generaţie, echipate pentru aplicaţii municipale, adaptate pentru o mare varietate de lucrări publice. Eficienţa în operare și mentenanţa vehiculelor sunt factori esenţiali de care antreprenorul sau operatorul municipal ţin cont atunci când aleg o anumită suprastructură personalizată a vehiculului și combinaţiile specifice, iar MAN deţine soluţia potrivită chiar și pentru cele mai pretenţioase cerinţe.
Producătorul oferă o gamă largă de camioane cu capacităţi cuprinse între 7,49 și 41 de tone din seriile tGl, tGm, tGs și tGX, acestea oferind o productivitate crescută datorită echilibrului constructiv perfect dintre șasiurile mAN, suprastructurile specifice aplicaţiilor municipale și echipamentele adiţionale.
Cele patru serii de vehicule ce vor fi expuse la standul MAN reprezintă esenţa flexibilităţii, datorită combinaţiei dintre suprastructura specială, grija pentru mediu ca urmare a tehnologiilor de control al emisiilor Euro 6 integrate, a costurilor reduse și a lanţului cinematic special conceput pentru cerinţele din sectorul serviciilor municipale.
MAN TGM 13.250 pentru activităţi municipale  cu suprastructură  interschimbabilă Utilajele pentru curăţenia stradală funcţionează în mod normal în perioadele neploioase din an. Odată cu căderea zăpezii, însă, vehiculul, care are un cost total de achiziţie și de mentenanţă destul de mare, trebu
ie să staţioneze. De asemenea, un vehicul special pregătit pentru iarnă, dotat cu dozator și distribuitor de materiale antiderapante, este folosit doar pentru câteva luni din an. În schimb, un utilaj cu dispozitiv de încărcare/descărcare prin basculare este folosit pe tot parcursul anului pentru o gamă largă de tipuri de transport.
Concluzia vine de la sine: realizarea unui singur șasiu pentru trei operaţiuni diferite de lucru. Astfel, mașina va putea funcţiona nonstop, ceea ce asigură o utilizare intensă a vehiculului, chiar și în mai multe schimburi, reprezentând în acest fel soluţia ideală pentru amortizarea costurilor de investiţie. Având posibilitatea de a schimba suprastructurile între ele, modelul MAN TGM 13.250 4×4 BL poate fi dotat cu o măturătoare stradală sau un dispozitiv de basculare echipat cu împrăștietor. MAN a pregătit camionul în așa fel încât schimbarea echipamentelor să se facă în cel mai scurt timp posibil. O măturătoare stradală necesită un spaţiu de instalare între axe, pentru periile rotative, cele circulare și sistemul de aspirare. Pentru a rezolva această problemă, MAN a repoziţionat sistemul de evacuare Euro 6, inclusiv ţeava de emisie, rezervorul de aer comprimat și cutia bateriei, într-un compartiment din spatele cabinei. Rezervorul de combustibil se află acum în partea stângă, ceea oferă un spaţiu în plus în partea dreaptă, pentru unitatea de curăţenie stradală. Pentru toate unităţile integrate în suprastructuri, MAN oferă posibilitatea utilizării unui rezervor unic, care înlocuiește rezervoarele individuale de lichid hidraulic. Tracţiunea integrală asigură nu doar o forţă de propulsie mai mare atunci când măturătoarea este pusă în funcţiune, dar și un grad de securitate crescut împotriva alunecării, atunci când este folosită în sezo
nul de iarnă la îndepărtarea zăpezii. De asemenea, soluţia cu tracţiune pe toate axele oferă și o gardă la sol mai mare decât în cazul camioanelor clasice, astfel putându-se monta o gamă largă de echipamentele pentru măturare și aspirare. Posibilităţile de livrare pentru acest model includ echipamente pentru sezonul de iarnă cu placă portantă, în conformitate cu DIN 15432, control de viteză pentru împrăștietor, semnale luminoase și lampă de semnalizare pentru schimbarea direcţiei de mers, și un girofar de culoare portocalie amplasat pe acoperișul cabinei. Ceea ce este special la camioanele din seria TGM cu o greutate maximă admisă de 13-15 tone și tracţiune integrală este suspensia standard cu aer a axei din spate, care facilitează schimbarea rapidă între suprastructuri și protejează la maximum încărcătura de eventualele gropi și menţine nivelul de mers. Avantajul major al acestui sistem este sesizat mai ales în sezonul de iarnă: indiferent de condiţiile de încărcare ale împrăștietorului, platforma de încărcare și placa de împrăștiere rămân la aceeași înălţime. De asemenea, odată setată, configuraţia de împrăștiere nu trebuie să fie reajustată.

Autogunoiera MAN TGS 32.360 cu patru axe Atunci când vine vorba de eficienţă maximă, modelul TGS 32.360 cu patru axe de la MAN pare să fie vehiculul ideal. Comparativ cu echipa de acumulare a deșeurilor organice. De fapt, transportul materiei organice reprezintă o problemă în general, deoarece un metru cub de deșeuri organice cântărește mai mult decât un metru cub de deșeuri menajere sau cele destinate reciclării. MAN a echipat seria TGS destinată activităţilor municipale cu o configuraţie de 1+3 axe, care oferă un plus de manevrabilitate și reduce uzura anvelopelor. Totodată, schimbarea treptelor de viteză, realizată frecvent în timpul lucrului în oraș, este foarte simplă pentru șoferul noului camion MAN TGS 32.360, datorită cutiei de viteze automată MAN TipMatic. În plus, prin simpla apăsare a butonului incorporat în cotiera scaunului, acesta poate activa diverse funcţii de lucru ale suprastructurii.

Standul MAN va găzdui și un model de camion pregătit special pentru activităţi hibernale: mAN tGs 28.400 sau tGm 26.340 6×24 Bl cu suprastructură pentru colectarea gunoaielor, cel mai avantajos model de pe piaţă în ceea ce privește raportul masă proprie-sarcină utilă. toate autocamioanele producătorului german pot fi văzute la iFAt în cadrul standului 317 din hala c4.

Un nou sistem infotainment  cu ecran mare pentru siguranţă în timpul lucrului

Manevrarea cu spatele a unui camion destinat colectării reziduurilor menajere sau industriale reprezintă totdeauna un risc pentru mașină dar și pietoni, dacă mașina nu este echipată cu un sistem de monitorizare corespunzător. La începutul acestui an MAN a prezentat oficial noul sistem MMAN . La începutul lui 2017, MAN va introduce noul TSM radioul infotainment avansat. Display-ul de 7 inch este integrat în panoul de bord. Acest lucru evită ecrane suplimentare care ar putea împiedica vizibilitatea șoferului la drum. MMT Advanced Infortainment este unul dintre numeroasele
sisteme cu funcţii avansate, cu transmisie radio. Acesta este capabil să capteze semnalele de la două camere video externe. Acestea devin funcţionale fie prin simpla apăsare a unui buton de către conducătorul auto sau automat, prin utilizarea  unor funcţii predefinite. Succesul acestui sistem a fost instantaneu, numeroase cereri de montare  a acestuia venind nu numai din sectorul activităţilor comunale de strângere a deșeurilor. Astfel, o altă funcţie utilă a sistemului de monitorizare este aceea de a supraveghea sistemul  de împrăștiere a materialelor antiderapante.

 

 

Vezi si articolul :

img255

MERCEDES-BENZ – o gamă impresionantă

După o prezenţă de excepţie în cadrul BAUMA, cea mai mare expoziţie din lume dedicată …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *